לצערנו לא מעט ישראלים חווים כשלים במהלך קבלת שירותי תעופה בארץ ובחו"ל, אך לפי מחקרים אחרונים רק 7% תובעים פיצוי בגין ביטול טיסה, אובר בוקינג או איחור בטיסה בהתאם לחוק האירופאי או חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי.
חוק שירותי התעופה הישראלי מול חוק שירותי התעופה האירופאי
על פי חוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי איחור של 5 שעות או יותר, מזכה את הנוסעים בפיצוי כספי מצד חברת התעופה. לעומת זאת, החוק האירופאי קובע כבר בעיכוב של 3 שעות – הנוסעים זכאים לפיצוי כספי של עד €400 בהתאם למרחק הטיסה.
על פי עורכי הדין של אתר Flight Refund , פסק דין שפורסם לאחרונה בבית המשפט המחוזי של אמסטרדם, דן בדיוק בהבדל זה כאשר חברת התעופה אל על, סירבה לשלם פיצוי כספי על איחור בטיסה לשני נוסעים ישראלים אשר טיסתם מאמסטרדם לישראל התעכבה ביותר מ – 3 שעות.
במהלך המשפט אל על טענה כי היא כפופה לחוק שירותי תעופה (חוק טיבי) הישראלי בו באיחור של עד 5 שעות, הנוסעים זכאים להטבות כגון שירותי תקשורת, מזון ומשקאות שונים. כמו כן, חברת אל על טענה כי העיכוב נבע כתוצאה מתקלה הקשורה למערכת אספקת החשמל במטוס ומדובר באיחור מתגלגל. מנגד, הנוסעים טענו כי התקלה נובעת כתוצאה מרשלנות של חברת התעופה בתחזוקת צי המטוסים וכי הם זכאים לפיצוי של €400 בהתאם לתקנות התעופה האירופאיות בגין איחור בטיסה.
בסופו של דבר, בית המשפט קיבל את תביעת הפיצויים של הנוסעים ופסק פיצוי עד סך €400 לכל נוסע על איחור בטיסה והוצאות משפט על סך €515.
לסיכום, ישנם מצבים בהם נוסעים ישראלים זכאים לדרוש פיצוי על אובר בוקינג, ביטול או איחור בטיסה במסגרת חוק שירותי התעופה הישראלי או חוק שירותי התעופה האירופאי. לפני הגשת תביעת פיצויים חשוב לבצע בדיקה מקדימה ולראות איזו חלופה תאפשר לך לקבל את הפיצוי המקסימלי מחברת התעופה.
המאמר נכתב בשיתוף עם Flight Refund , שירות מבוסס הצלחה אשר מאפשר להגיש תביעת פיצויים אונליין ללא סיכון כספי. עמלת השירות של Flight Refund , נגבית רק במקרה של הצלחה וקבלת פיצוי כלשהו מחברת התעופה.