בחודש שעבר הושקה אפליקציה חדשה להזמנת מונית בלחיצת כפתור מהסמארטפון, אפליקציית PickUp Taxi (פיקאפ טקסי).
האפליקציה של PickUp Taxi תנסה לחדור ולסדוק את השליטה הבלתי מעוררת של גט טקסי (Gett) על ידי הענקת הטבות כלכליות לנהגים ואפשרויות תשלום נוחות יותר לנוסעים.
אפליקציית PickUp Taxi – שחקן חדש בשוק המוניות התחרותי בישראל
שוק המוניות בישראל הופך בשנים האחרונות לתחרותי הרבה יותר מבעבר. בחודשים האחרונים הושקו שתי אפליקציות חדשות, אפליקציית PickUp Taxi ואפליקציית Raxi. בנוסף, לאפליקציות פועלות תחנות מוניות מקומיות ונהגי מונית עצמאיים.
אפליקציית פיקאפ טקסי זמינה להורדה באנדרואיד ו – IOS כאשר היא מאפשרת להזמין מונית מכל מקום ולשלם במזומן או באשראי באמצעות מערכת הסליקה של האפליקציה או של נהג המונית. בדומה לאפליקציה המתחרה של גט טקסי (Gett), ניתן לדרג ולעקוב התקדמות הנהג.
לדבריה של החברה, עד היום השקיעו יותר מ – 4 מיליון ₪ בפיתוח אפליקציית פיקאפ טקסי, כאשר המשקיעים מתכננים לצאת לסיבוב השקעה נוסף בשנה הקרובה.
אפליקציית PickUp Taxi – השוואת מחירים ושירות לקוחות
נכון להיום, מבחינה המחירים, אין יתרון משמעותי של אפליקציית PickUp Taxi על פני המתחרות העיקריות בשוק.
לפי ניסן מתחנת מוניות טרמינל 3 לנתב"ג את המחירים הטובים, הזולים והנוחים יותר לצרכן אפשר להשיג לא אצל הגדולים אלא אצל הנהגים הקטנים אשר נלחמים בשיניים על כל עבודה ועבודה בשוק.
הסיבה לכך הא שנהגי האפליקציות חייב לפעול על פי מחירון המוניות הרשמי של משרד התחבורה ולכן הם גובים תוספות "קטנות" על הזמנה טלפונית, מזוודות או כל נוסע שלישי. נהגי המוניות הקטנים לא כפופים למחירון הרשמי ולא גובים את תוספות אלה – בצורה זו הם מצליחים להוזיל את עלויות הנסיעה בעשרות אחוזים.
לדוגמא, הזמנת מונית לנתב"ג מתל אביב או מונית לנתב"ג מרמת גן בלילה עולה על פי המחירון הרשמי של משרד התחבורה כ – 148 ₪ לעומת 120 ₪ בלבד על פי מחירון המוניות לנתב"ג של מוניות טרמינל 3 לנתב"ג.
מבחינת השירות והזמינות, דווקא יש הבדל משמעותי מול גט טקסי (Gett), בכך שהאפליקציה מפעילה מוקד הזמנות טלפוני אשר מאפשר גם למי שלא משתמש בסמארטפון או לבני הגיל השלישי להזמין מונית מכל מקום.